سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید ملک در استانبول1

استانبول با مساحت 5343 کیلومتر مربع و با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 15.5 میلیون نفر پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه است. اکثر جمعیت این شهر مسلمان هستند و بیشترشان سنی مذهب هستند و شیعیان در اقلیت قرار دارند. حدود یک سوم جمعیت این شهر در حومه های بخش آسیایی زندگی می کنند.

اگر قصد  خرید ملک در استانبول را دارید شناخت مناطق مختلف در این شهر به تصمیم گیری شما کمک زیادی خواهد کرد. مثلا اینکه به مناطق مدرن بیشتر علاقه دارید یا مناطق قدیمی تر؟ نزدیک به مرکز شهر و مناطق شلوغ یا دور از هیاهو؟

اغلب مراکز تجاری و تاریخی این شهر در بخش اروپایی آن قرار دارد. بسیاری از افرادی که به قصد سرمایه گزاری یا یافتن شغل به ترکیه مهاجرت می کنند معمولا این شهر را به عنوان مقصد خود بر می گزینند. استانبول به مدت 16 قرن پایتخت حکومت های مختلف ترکیه بوده است.

به طور حتم مطالعه مطلب خرید ملک در استانبول نیز برای شما مفید خواهد بود.

قیمت خانه در استانبول

تاریخچه استانبول

تاریخ موجودیت خرید ملک در استانبول به چهار دوره روم شرقی ، امپراتوری روم شرقی ، امپراتوری عثمانی و تاریخ جمهوری ترکیه تقسیم می شود ؛ از 6700 سال قبل از میلاد مسیح مردمانی در ان شهر سکونت داشته و زندگی می کرده اند و به دلیل موقعیت استراتژیک این منطقه و قرار گرفتن آن در کنار تنگه بسفر از قرن 7 قبل از میلاد با دخالت یونانی ها ، ساخت و سازهایی در این شهر زیبا شکل گرفته شد و با افزایش مبارزات قدرت در امپراطوری رم در اواخر قرن دوم ، پس از امپراتور شدن سپتیموس سوروس بازسازی شد.

در قرن 4 امپراتوری به حدی گسترش یافت که دیگر رم به عنوان پایتخت مناسب نبود ، به همین دلیل امپراتور کنستانتین ، پایتخت را به بیزانس تغییر داد که در نهایت به قسطنطنیه تغییر نام پیدا کرد ، در ضمن پس از آنکه امپراتوری رم به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شود ، امپراتوری غربی از هم پاشید در حالیکه قسطنطنیه پایتخت امپراتوری رم شرقی شد و تا هزار سال بعد از آن نیز باقی ماند و قدرت پیشتاز در اروپا شد که از بناهای قابل توجه آن می ‌توان اشاره کرد به مسجد ایاصوفیه که نماد رهبری کلیسای ارتدکس یونانی نیز بوده است.

معرفی و تاریخچه استانبول

بین سال‌های 1950 و 1960 استانبول از نظر ساختاری تغییر زیادی کرد. در طول سال 1970 جمعیت استانبول شروع به افزایش تندی کرد به این علت که مردم از نقاط مختلف آناتولی برای یافتن کار به استانبول مهاجرت کردند. در همین دهه عمده جمعیت یونانی الاصل شهر( حدوداً صد هزار نفر) به سبب تهدیدات ملی گرایانه مجبور به ترک استانبول شدند. جمعیت فعلی یونانیان شهر حدوداً هزارنفر است که عمدتاً در محله? گالاتا ساکنند. امروزه  خرید ملک در استانبول یک کلان شهر بزرگ بین‌المللی محسوب میشود که در سطح جهانی مطرح است.

خرید خانه ارزان در استانبول

قیمت همیشه فاکتوری است که در خرید هر چیزی مورد توجه همگان قرار می گیرد، که  خرید ملک در استانبول  . هر کسی با توجه به بودجه خود به خرید ملک در استانبول  می گردد. در استانبول هم مثل سایر شهر ها هر چقدر از امکانات جاذبه ها و مرکز دورتر می شویم قیمت ها ارزان تر میشوند.

خرید خانه ارزان در استانبول

ایلچه‌های اسنیورت و آرناووت کوی که جزو مناطق و بافت جدید شهری محسوب می شوند و خانه های آنها اکثرا نوساز می باشند. بدیهی است که  خرید ملک در استانبول  بالاتر خواهد بود. پس برای  خرید ملک در استانبول ، مثل هر شهر دیگری در دنیا، مجبور خواهید بود از مرکز شهر دورتر شوید.

خرید خانه در محله های لاکچری استانبول

بی شک هر کسی لایف استایل و سبک زندگی خاصی دارد برخی به محله ای و خانه ای که در آن زندگی می کند اهمیت زیادی می دهد. برخی نیز دوست دارند در خانه ای شیک و به اصطلاح لاکچری زندگی کنند. بی شک در شهری دارای مناطق مسکونی گران قیمت می باشد که در استانبول این محل ها عبارت اند از بشیکتاش، شیشلی، ساریر ،باکرکوی، کادی کوی، اسکودار، ساریر؛ که در سه مورد اول قیمت ها بیشتر از بقیه می باشد. قیمت خانه در این محله های استانبول به 30 تا 40 میلیون لیر می رسد.

خرید خانه در استانبول

 خرید ملک در استانبول 

توجه داشته باشید خانه های ساحلی اکثرا در بافت و محله های قدیمی قرار دارند که می توان محله های باکرکوی، زیتون بورنو ، اسکودار ، کادی کوی ، اتاشهیر ، بی کوز ، فاتیح را نام بود. در این مناطق می توان خانه های از 150 هزار لیر تا 20 میلیون لیر پیدا کرد.

معرفی  خرید ملک در استانبول 

برای این که دید کلی از محل های مختلف استانبول داشته باشید، ما سعی می کنیم محله هایی که بیشتر مورد پسند هم وطنان عزیزمان برای خرید ملک در استانبول  قرار می گیرد را به اختصار معرفی کنیم.

محله فاتیح (Fatih)

محله فاتیح، قلب استانبول بوده و چندین سال است که به عنوان یک شبه جزیره تاریخی که از چند محله تشکیل شده شناخته می شود. دور تا دور فاتیح بوسیله منطقه زیتین بورنو و ایوپ، دریای مارمارا، تنگه بسفر و گلدن هورن گرفته شده اند. خیابان این محله بوسیله یونانی ها کشف شد و در ابتدا بازنتیوم نام داشت. با روی کار آمدن امپراتوری رومانیایی، اسم این شبه جزیره به کانستنتینیپول تغییر پیدا کرد.

در دوره این امپراتوری، بایزنتیوم مرکز فرهنگ یونانی و مسیحیت بود. اما در سال 1453 سلطان محمت فاتیح این شهر را فتح کرده و از آن به عنوان یک پایتخت جدید از امپراتوری عثمانی رونمایی کرد. ده سال بعد از ساخت دوباره این شهر، مسجد فاتح را در آن ساخت. این منطقه در قسمت اروپایی استانبول به تنهایی دارای چند محله کومکاپی، بالات، آیوانسارای و فنر می باشند. به طور کلی منطقه فاتیح برای تفریح، گشت و گذار، پیاده روی، اقامت و … بسیار مناسب می باشد.

 خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول  خرید ملک در استانبول